Vitrue legközösségibb márkák lista2010.01.09. 23:05
Második alkalommal készített listát a Vitrue a legközösségibb márkákról. A top3-ba a Disney és a CNN került még be.
Második alkalommal hozták nyilvánosságra a Vitrue 100 listát, amely azt vizsgálja, mennyire mozognak (jól) a közösségi térben az egyes márkák. A listának külön aktualitást ad, hogy 2009 minden bizonnyal a közösségi média éve volt, a cég által idézett adatok szerint a Facebook mostanra 350 millió felhasználóval bír, míg az eMarketer adatai alapján a Fortune 500-as cégek körében a 2008-as 43-ról 9 százalékra esett azoknak az aránya, akik nem élnek ezzel az eszközzel. A Vitrue szerint mindez azt vetíti előre, hogy idén a közösségi média stabilan beépül a marketingmixekbe, és a cégek megfelelő infrastruktúrát is rendelnek majd megnövekedett web 2.0 jelenlétükhöz.
A 2009-es top10
1. iPhone
2. Disney
3. CNN
4. MTV
5. NBA
6. iTunes
7. Wii
8. Apple
9. Xbox
10.Nike
Az élboly annyiban nem hozott meglepetést, hogy az első listához hasonlóan most is az iPhone került az első helyre. Az is logikus, hogy a játékkonzolok is erősek a web 2.0-ban; a Wii 7. és az Xbox 9. helye mellett a PlayStation 13. és a Nintendo 21. pozíciója is ezt igazolja. A 2008-as listához képest a legnagyobb előrelépést "klasszikus" márkák, így az adidas, az NBA, a Nike, az MLB, a Nissan és a Victoria's Secret, a HP és a KFC produkálták. A válság nem rángatta meg a luxusmákákat sem; a Gucci a 27., a Louis Vuitton a 81., a Prada a 88. és a Burberry a 94. lett. Szintén jól szerepeltek a médiamárkák: összesen 8 került a top100-ba, ebből a CNN (3.) és az MTV (4.) igen előkelő helyen.
-Forrás: mediainfo.hu
|